Partizanska cesta 4
6210 Sežana
Številko 112 pokličite:
- če potrebujete nujno medicinsko pomoč, pomoč gasilcev, nujno veterinarsko pomoč, pomoč gorskih, jamarskih reševalcev, drugih reševalnih enot ali policije;Ko kličete na številko 112 povejte:
Ko pošljete besedilno sporočilo v sili:
V sporočilo vpišite, kaj se je zgodilo, vrsto pomoči, ki jo potrebujete (medicinska pomoč, gasilci, policija ...).
Poslani besedilni klic se izpiše na računalniku v najbližjem Centru za obveščanje. Ob prevzemu klica se operaterju prikaže posredovano sporočilo in približna lokacija pošiljatelja. Operater pisno odgovori na vaš klic v sili, odgovor se izpiše na zaslonu vašega telefona. Na prejeto sporočilo lahko odgovorite, lahko pošljete dodatne informacije ali pa ga zaključite. Klic lahko zaključi tudi operativec. Podatek o tem, ali je klic zaključen in kdo ga je zaključil, se izpiše na vašem telefonu in na zaslonu računalnika v Centru za obveščanje.
Besedilni klic v sili 112 je namenjen predvsem gluhim in naglušnim ljudem. Sprožite ga lahko z vseh mobilnih telefonov GSM.
Regijski center za obveščanje Postojna:
- pokriva območje notranjske regije, in sicer območje desetih občin (Bloke, Cerknica, Divača, Hrpelje–Kozina, Ilirska Bistrica, Komen, Loška dolina, Pivka, Postojna in Sežana);
- za klic v sili na enotno evropsko številko 112 ima stalno dežurstvo;
- sprejema klice v sili in druge klice na številko 112;
- posreduje klice za pomoč gasilcem in pripadnikom drugih reševalnih služb, pripadnikom Civilne zaščite in drugim službam v sistemu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami ter jih, skladno z načrti in predvidenimi postopki, aktivira;
- posreduje klice za pomoč službi nujne medicinske pomoči, veterinarski službi in tudi policiji;
- razglaša nevarnosti, izvaja javno alarmiranje (testiranje sistema vsako prvo soboto v mesecu ob 12. uri) in ob nesrečah ali nevarnostih posreduje prebivalcem napotke za ravnanje;
- upravlja s sistemi radijskih zvez (ZARE, ZARE+, ZARE DMR) in s sistemom osebnega klica za potrebe sil za zaščito in reševanje ter zagotavlja komunikacijsko podporo enotam na terenu;
- sooblikuje baze podatkov o intervencijah sil za zaščito, reševanje in pomoč ter o naravnih in drugih nesrečah in njihovih posledicah;
- zbira, obdeluje in posreduje podatke o naravnih in drugih nesrečah (meteoroloških, hidroloških, seizmoloških, radioloških, ekoloških, zdravstvenih, prometnih ali prevoznih in drugih razmer preko opazovalnih omrežij ali sistemov, javno dostopnih podatkov pristojnih organov in služb ter na podlagi prispelih sporočil organov in služb, ki opravljajo ta opazovanja);
- obvešča državne, regijske in občinske organe, organizacije in službe, pristojne za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami, tudi inšpekcijske službe, o nevarnostih naravnih in drugih nesreč ter drugih pojavih ali dogodkih, pomembnih za varstvo pred nesrečami.
V okviru Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje deluje 13 regijskih centrov za obveščanje (ReCO), na državnem nivoju pa deluje krovni Center za obveščanje RS (CORS) v Ljubljani, ki med drugim skrbi za koordinacijo pomoči v primeru večjih nesreč, zbira poročila o nesrečah, ki so zahtevale intervencijo, in opravlja druge naloge v skladu z zakonodajo.