Partizanska cesta 4
6210 Sežana
Občina Sežana s partnerji v okviru projekta z naslovom Hybrid learning for disadvantaged adults (Hibridno učenje za prikrajšane odrasle) išče uspešne rešitve hibridnega učenja (kombinacija učenja na daljavo in v učilnici hkrati), ki bi prikrajšanim odraslim pomagale pri učenju, podpirale vključevanje in izboljšale razpoložljivost visokokakovostnih učnih priložnosti.
Partnerski konzorcij, ki ga sestavlja 8 partnerjev: OÜ Vestifex, Ahtme Kool in Valga County Vocational Training Centre (Estonija), Tarsus Ilce Milli Egitim Mudurlugu (Turčija), Centro de Educación de Personas Adultas SIERRA NORTE (Španija), Agenzija Sapport (Malta) in Občina Sežana, je na javni razpis Erasmus+, Ključni ukrep 2, Partnerstva za sodelovanje v izobraževanju odraslih, prijavil projekt z naslovom Hybrid learning for disadvantaged adults (Hibridno učenje za prikrajšane odrasle). Občina Sežana v projektu sodeluje s pridruženimi partnerji Ljudsko univerzo Sežana, Območno razvojno agencijo Krasa in Brkinov, Šolskim centrom Srečka Kosovela Sežana, v izvedbo posameznih projektnih aktivnosti pa bodo vključene tudi krajevne skupnosti kot spodbujevalke izobraževanja odraslih na podeželju.
Zaradi trenutnih razmer je tema projekta izredno aktualna, saj simultano hibridno učenje razumemo kot izobraževalni model, pri katerem posamezni učenci obiskujejo pouk osebno, drugi pa se pouku pridružijo na daljavo. Nujnosti iskanja tovrstnega kakovostnega modela, ki nagovarja izzive večine učiteljev in izobraževalcev odraslih, je pritrdila pandemija. Dodatno je izpostavila izzive prenosa učenja na splet, kasneje pa se je izkazalo, da tudi če je izobraževanje omogočeno v živo, vedno obstaja tveganje, da se nekateri udeleženci izobraževanju ne morejo pridružiti zaradi bolezni, geografskih ovir oz. drugih razlogov.
Partnerstvo, v katerem sodeluje Občina Sežana, želi poiskati učinkovite rešitve hibridnega učenja, ki bi prikrajšanim odraslim pomagale pri izobraževanju, podpirale vključevanje in izboljšale razpoložljivost visokokakovostnih učnih možnosti. Upoštevajoč, da svet po vsej verjetnosti nikoli več ne bo takšen, kot je bil pred epidemijo, bi moralo biti hibridno učenje na voljo vsem ljudem, kjer koli živijo in ne glede na posebne potrebe, ki jih imajo. Izboljšanje kompetenc izobraževalcev odraslih bo pomagalo učencem pri doseganju boljših učnih rezultatov. Projektna ekipa bo razvila podporna gradiva in orodja za organizacijo hibridnega učenja za prikrajšane odrasle in omogočila bolj vključujoče in enakovredno izobraževanje odraslih vsaj v regijah, ki sodelujejo v projektu.
Projekt je osredotočen na naslednje ciljne skupine: osebe z motnjami v duševnem razvoju, priseljence in slušatelje na podeželju. V lokalnem in mednarodnem partnerstvu načrtujemo razvoj zbirke orodij vključno z metodami in orodji, ki bodo podpirali učence v hibridnih okoljih; program usposabljanja in e-samoizobraževalni tečaj za vzgojitelje oz. predavatelje na področju izobraževanja odraslih.
Da bi dosegli pričakovane rezultate projekta, je partnerstvo načrtovalo naslednje aktivnosti:
V okviru projekta bodo razviti tudi trije, med seboj povezani, intelektualni rezultati, ki predstavljajo orodja, namenjena izboljšanju učenja na področju izobraževanja odraslih:
Projekt bo z razvojem novega programa usposabljanja, orodij in e-tečaja tudi drugim izvajalcem izobraževanja omogočil podporo za razvoj priložnosti hibridnega učenja. Rezultati, razviti v okviru projekta, bodo z določenimi prilagoditvami lahko uporabni tudi v splošnem in poklicnem izobraževanju ter pri izobraževanju odraslih.
Skupna vrednost projekta znaša 155.108 evrov, Občina Sežana pa je v tem okviru upravičena do 19.054 evrov.